Kiinteistöpalvelut


Kaikilla asiakasyhtiöillämme on oma kiinteistönhoitaja,
joka vastaa kiinteistön hoitoon, huoltoon ja pienkorjauksiin liittyvistä asioista.

Huolto- ja korjauspalvelussa otamme vastaan asiakkaiden vikailmoituksia, korjauspyyntöjä ja vastaamme kysymyksiin. Tilaamme erikoisosaamista vaativille töille tarvittaessa ulkopuolisen tekijän laajasta yhteistyökumppaniverkostostamme.

Vikailmoituksen voi tehdä soittamalla numeroon: (09) 859 88 103 (klo 9.00-15.00) tai sähköpostiin huolto(at)skipa.fi tai asiakaspalvelu(at)skipa.fi Voit myös jättää palautteesi kyseiseen sähköpostiosoitteeseen.

Hätätapaukset ja ovenavaukset työajan ulkopuolella ja viikonloppuisin
puh. (09) 859 881 / 24h


SÄHKÖINEN HUOLTOKIRJA

Huoltokirja on kiinteistökohtaisesti laadittu tiedostokokonaisuus, joka sisältää mm. kiinteistön hoidon, huollon ja kunnossapidon lähtötiedot, tavoitteet ja tehtävät sekä niiden ajoitukset ja ohjeet. Maankäyttö- ja rakennuslaissa ja -asetuksessa sekä Suomen
rakentamismääräyskokoelman osassa A4 on määräyksiä ja ohjeita rakennuksen
käyttö- ja huolto-ohjeesta, mikä tarkoittaa huoltokirjaa. Asunto-osakeyhtiöiden
huoltokirjojen laadintaan myönnetään korjausavustusta.

Maankäyttö- ja rakennuslain mukaan huoltokirja on laadittava sellaisiin uudisrakennuskohteisiin tai rakennuslupaa vaativiin korjauskohteisiin, joita käytetään pysyvään asumiseen tai työskentelyyn. Monien hyötyjen takia ja kiinteistönpitokulttuurin yhtenäistämiseksi huoltokirjan laatiminen ja käyttöönotto on erittäin suositeltavaa myös vanhoille eli käytössä oleville rakennuksille. Lukuisat kiinteistönomistajat ovatkin
omaksuneet käytännön, jossa huoltokirja laaditaan järjestelmällisesti jokaiseen
ko. omistajan hallitsemaan uuteen ja vanhaan kiinteistöön.


Huoltokirjan tärkeimmät hyödyt kiinteistölle ovat:

  • huollon tarjouspyyntöihin ja sopimuksiin on käytettävissä selkeät laajuus- ja tehtävämäärittelyt
  • kiinteistönhoito on ennakoivaa, suunnitelmallista ja tarpeen mukaista, yllättävät vikakorjaukset ja kiiretilanteet vähenevät
  • kiinteistön energiatalous pysyy asianmukaisella tasolla
  • viihtyisien ja terveellisten asumisolosuhteiden ylläpitäminen helpottuu
  • rakennusosien ja laitteiden optimaalisen elinkaaren saavuttaminen tulee mahdolliseksi asianmukaisen huollon avulla
  • kiinteistönhoitoliikkeen työn suunnittelu tarkentuu ja työnjohto helpottuu
  • huoltotyöstä syntyy palautetietoa tilaajalle, seuranta helpottuu
  • kiinteistön tekniikka ja huoltokohteet sekä huoltohistoria on dokumentoitu helposti käytettävään muotoon, henkilöiden vaihtuessa asioihin perehtyminen helpottuu
  • uudiskohteissa huoltokirjan käyttö on edellytys takuun säilymiselle
  • huoltohistorian dokumentointi nostaa kiinteistön arvoa
  • läpinäkyvyyttä huollon toiminnasta

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä huoltomestari Ilpo Nurmiseen ilpo.nurminen(at)skipa.fi